Fasciju treniņš un muguras sāpes

Fasciju treniņš un muguras sāpes

Jānis Volajs | 04.02.2016


Fasciju treniņš un muguras sāpes

Kas ir fascijas

Fascijas ir kolagēna saturoši saistaudi, kas apņem katru muskuli, muskuļu šķiedras, kā arī visu ķermeni. Muguras sāpju gadījumā tikai 20% gadījumu sāpju iemesls ir starpskriemeļu disku problēmas, bet 80% gadījumos sāpju iemesls bieži netiek atklāts. Zinātnieki ir noskaidrojuši, ka vairums kustību un balsta aparāta sāpju iemesls ir fascijas.

Ar precīzu un mērķtiecīgu fasciju treniņu ir iespējams novērst cita starpā gan muguras, gan arī ceļu un citu locītavu sāpes. Mikroskopiski mazi fascijas plīsumi var izraisīt ne tikai kustību un balsta aparāta sāpes, bet arī saspringuma galvassāpes.

Sāpju iemesls

Fascijas ir ļoti izturīgas un elastīgas. Tomēr fasciju elastīgumu var mazināt šādi faktori:

  • Mazkustīgs dzīvesveids;
  • Psihoemocionāls stress;
  • Fiziska pārslodze;
  • Vienpusējs muskuļu darbs;
  • Nepareiza stāja;
  • Nepareizs treniņa veids.

Līdz ar to, fasciju tīkls, ko var salīdzināt ar zirnekļa tīklu, paliek neelastīgs, salīp un nospriego visus apkārtējos muskuļu, kas izraisa šādas sūdzības:

  • Sāpes;
  • Muskuļu saspringums;
  • Saspringuma galvassāpes;
  • Muguras sāpes;
  • Ceļu sāpes;
  • Muskuļu un saišu sastiepumi;
  • Muskuļu šķiedru plīsums;
  • Locītavu sāpes;
  • Ierobežotas kustības locītavās.

Šāda fasciju salipšana var rasties jebkurā vecumā.

Ko darīt?

Fascijas mūsu ķermenī nodrošina līdzsvaru starp ķermeņa stabilitāti un kustīgumu. Ar specifisku treniņu ir iespējams uzlabot fasciju elastīgumu un mazināt šīs dažādās sūdzības. Šāds specifisks fasciju treniņš sevī ietver:

  • Fasciju masāža;
  • Osteopātijas tehnikas;
  • Manuālās terapijas tehnikas;
  • Lokanības vingrojumi;
  • Dziļo muskuļu vingrojumi;
  • Līdzsvara un koordinācijas treniņš.

Šādas terapijas atslēga ir ilglaicīga iedarbība. Pretēji muskuļiem, fascijas tiek trenētas lēni, bet treniņa efekts saglabājas ilgstoši. Terapijas ietvaros tiek izstrādāta individuāla 15‑20 minūšu mājas vingrošanas programma, kas jāveic divas līdz trīs reizes nedēļā. Pēc principa - mazāk ir vairāk – iespējams atbrīvoties no muguras sāpēm, saspringuma galvassāpēm un ceļa sāpēm.

Muguras un locītavu sāpju gadījumā pieteikties pie sertificēta fizioterapeita Jāņa Volaja: 28470473

Izbraukšana pie pacienta uz mājām Rīgā un tuvāk esošos rajonos. Individuālas konsultācijas un ārstēšana Rīgā, Čaka 43